“Producten met veel suiker verliezen terrein”

In onze gastles gezonde voeding, doen de jongeren een opdracht waarbij ze kunnen zien hoeveel suiker er nu eigenlijk in drinken zit. Dat er veel suiker in drinken zit, is nog niet bij iedereen bekend, maar het begint te landen! Voorlichting over gezonde voeding blijft nodig. Zie onderstaand artikel:

26 februari 2016, Nos.nl

Consumenten laten producten met veel suiker steeds vaker links liggen. Zo zag Coca-Cola de omzet in Nederlandse supermarkten vorig jaar inzakken met bijna 9 procent. Het frisdrankmerk Wicky – van de drinkpakjes, vooral populair onder de schoolgaande jeugd –  zag zijn omzet met 11 procent teruglopen. FrieslandCampina verkocht vorig jaar voor 10 miljoen euro minder aan zuivel, vooral vla.

De cijfers komen uit de A-merken top-100 van marktonderzoeker IRI. Overigens raken deze merken niet in paniek. “Het is heus niet zo dat wij over tien jaar niet meer bestaan”, zegt Robert Seegers van Coca-Cola. “Ons antwoord is: producten met minder of geen suiker, of kleinere verpakkingen. Dat mensen een bewuste keuze kunnen maken en niet elke dag zo’n grote fles achterover hoeven te slaan.”

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *